Ett gott skratt

Det första Frida sa till mig i morse, näst efter "God morgon mamma! Jag älskar dig!" (men ÅH! sötunge!) var följande:

- Mamma, vet du. Förut när jag skrattade väldigt mycket en gång, då kom GLÄDJETÅRARNA för första gången! 
- Jaså?
- Ja! Då blev jag förvånad. Men jag blev glad att de ÄNTLIGEN kom!
- Jaha, haha. Vad var det som var så roligt då?
- Det var så väldigt roligt vid maten.
- På förskolan?
- Ja, Vi var några kompisar som lekte HELA tiden med maten! Vi bara lekte med maten och hade SÅ roligt.
- Det låter ju roligt, såklart.
- Ja, det var så roligt att glädjetårarna kom för jag bara skrattade och skrattade! Och iiiiingen vuxen satt vid vårat bord då. Det var ju tur!

Se där! Nu lärde jag mig något igen. Jag hade ingen aning om att femåringar gick och väntade på och funderade över glädjetårar.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0