Påskat var det här

Den här kvällen har kantrat alldeles. Jag känner mig ynklig och trött och halvhängig - sådär när liksom krypa-upp-i-soffan-läget är det enda man egentligen orkar. Gnöööööl.

Men nej.

Jag trotsade det, så medan pappan tränade har jag och pinglan grävt fram resurser ur förrådet och påskat till det hjälpligt i hemmet. Nu fattas bara lite ris till farstubron, så blir det finfint och duglig påsk trots att jag inte hunnit begripa det.

På övertid trollade vi även fram attiraljer för att skapa en liten påskkärring till förskolan. Det är visst påskfest där imorgon med utklädning fick jag veta IDAG - smidigt med en heads up i god tid, tjohopp. Men nåt fick vi till i alla fall.

Frida kom sent i säng, och jag är trött och ska inte nattsudda länge idag. Det finns en massa borde och ville och skulle - men nix. Soooova får det bli. Nattinatt!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0