Rödöga

Det bidde ingen simning för Frida idag, för hon tycks ha fått ögoninflammation i ena ögat. Trist! Jag ska resa mig från jobbstolen nu och cykla ned på stan (i detta eländes-snöväder och bli TOKBLÖT för tredje gången idag) och hyra film åt henne istället. Kanske köpa lite kamomillte att badda med också.

Tänk att jag hade rätt - jag tyckte väl att hon såg ovanligt rosa ut under ena ögat igår kväll. Stackars lilla pinglan!

En ögoninflammation kommer sällan ensam. När hon haft det förr, brukar jag också få det som ett brev på posten. Suck. Jag känner mig inte HELT peppad på att få köra glasögonormsstuket på grund av ögoninflammation toppad med pollenallergi i ett fint litet paket framöver, men vad gör man? Jag har haft en lite konstig känsla i mitt ena öga i ett par dar och sett lite suddigt ibland, så det kanske är på gång redan...

Nåja. För en gångs skull kommer min läggning att skjuta upp saker i så fall till nytta! Hehe. Jag borde nämligen ha bytt till nya linser i veckan men har inte gjort detta ännu. Jag slipper alltså slänga ett par sprillans nya månadslinser, sweet!

Nu. HELG! Guuuud så skönt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva

Så spännande med all sjukdom och allt elände.Jag vill gärna höra mera

2012-04-21 @ 09:38:33
Postat av: Jenny E

Eva: Det är inget elände alls. Men om det stör dig att läsa diverse vardagsprat här, så är mitt råd att du låter bli.

2012-04-23 @ 23:28:18
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0