Tänk på vilodagen

- Mamma, efter somamren kanske jag vill göra gymnastik istället för att dansa!
- Jaha, tror du det?
- Jaa! På söndagar. Faaaast... Nä, jag vill dansa OCKSÅ. OCH gymnastik.
- Vi får fundera lite på det där, vilket som blir bra.
- Ja, fast vet du... Jag tänkte på en sak, mamma.
- Vaddå?
- Om jag ska ha simning på fredagen, dans på lördagen och gymnastik på söndagen...
- Mm?
- Då blir det ju INGEN dag då vi bara kan ha en ledig dag och mysa och slappa!
- Nä, det är klart.
- För mamma, det MÅSTE man ha. En mysdag är viktig tycker jag! När vi kan sova och baaara ta det lugnt! Det ska man göra på lediga dagar! Inte passa tider utan bara göra det som man vill.

Haha! Lilla fina livsnjutarunge. Väl indoktrinerad i mammans mys&njut-folosofi. Att ha det så bra man kan är viktiga grejor. Jag tror det är få som ligger på dödsbädden och är sjukt nöjda med hur mycket de städat i livet...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: evabythesea

Kloka du! Du har fört över något viktigt till din dotter: konsten att bara vara ibland, och att se till att göra sig själv LYCKLIG! Som Pollak säger att vi ska. Det du skrev om att ligga på dödsbädden är bland det bästa jag har läst på länge.

Njuta av varje stund är det jag strävar efter.

Vara "duktig" kan de andra ägna sig åt.

Ha en superglad dag!

Kram!

Eva

2012-04-29 @ 09:55:58
URL: http://blogg.gd.se/stjarnklart/
Postat av: Jenny E

evabythesea: Tack snälla du! =)

2012-05-01 @ 09:16:53
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0