Jag är igång, heja mig

Frida hamnade oplanerat på lekdejt igår efter förskolan, då tog jag tillfället i akt och drog till Korpen. Nu jädrar! Men hur gör man nu igen? Vad brukade man ha på sig? Var är skorna? Orutinen... Ett kortköp och ett pass powerafro senare kom jag hem toksvettig, högröd i fejset, trött i kroppen, galet hungrig och sååå himla nöjd med mig själv!
 
Det gäller att spinna vidare på den där energin när den väl kommer, så ikväll har jag testat "passera själv"-funktionen på kortet. Jag rasslade in sent och körde 50 minuter rask promenad på bandet medan jag kollade på So You Think You Can Dance. Sen cykla cykla cykla snabbt hem i en reklampaus (hann alldeles precis, perfekt avstånd!) och titta vidare. Fixade lite fika i nästa paus; bland annat färska blåbär med mjölk, tack sambon som plockat ikväll!
 
(Jag lovar att inte hålla på att skriva om hurtigheter jämt, det bara slinker ur mig just nu. Alla som vet hur lat och inaktiv och tung jag är och har varit länge, förstår nog varför jag inte kan låta bli att skriva glatt om att jag faktiskt gör nåt när det plötsligt händer. Pepp!)
 
Nu är det dags för duschen och sängen. Natti!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0