Märkt för livet

Vi pratade för ett tag sedan här hemma om ålderstecken och rynkor (varför har jag ingen aning om längre, men det kom upp på något sätt). Frida kollade nyfiket om vi hade några rynkor.
 
- Mamma, har ni några rynkor i pannan?
- Ja, lite i alla fall. Fast pappas rynkor i pannan går liksom åt sidorna, men mina går uppifrån och ned. Som här, jag har ju några rynkor här mitt i pannan vid ögonbrynen.
- Jaaaa mamma, du har ju märket från där du jobbar!
- Där jag jobbar?? Vaddå?
- Jo men märket du vet från ditt jobb!
- Från mitt jobb?
- Jaa, som du har på din vattenflaska!
 
Ahaaaaa, där trillade pengen ned. Min kära dotter anser att jag har Högskolan i Gävles logga i pannan. Så kan man ju också se på koncentrations-/bekymmerrynkorna, hahaha! (Ni som inte vet hur loggan ser ut, kan kolla längst upp till vänster här) Snacka om lojalitet med jobbet, va? Jojo. 
 
Kan man få skadestånd, tror ni? Eller sponsorpengar?
Jaså inte? Attsingens, hehe.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0