Vardagschock - check!

Hallååå där ute! I´m alive!
 
SWOPP sa det så hade hela den här veckan gått utan att jag fattat vad som hänt. Och inte har jag hunnnit/orkat/prioriterat att blogga en enda gång! Det har varit stressigt as hell, kan jag säga. Den här och de närmaste veckorna som kommer är alltid så på mitt jobb, så jag vet ju om det innan. Ändå blir jag överraskad varje gång! Man kan lugnt säga att övergången från semesterlunk och viloläge till skärpa, fokus och tempo i 190 knyck är lite utmattande. Andnödstempo, liksom.
 
Som om det inte räckte med jobbjäkt, har vi haft en hel del att stå i på fritiden också. Jag har varit hos frissan, Fridas dans har börjat (den ena - på onsdag blir det balett också!), vi har varit på rackarns trevligt 40-årskalajs i Ockelbo, vi har varit iväg på ärenden, köpt ett gäng födelsedagspresenter, jagat kökstaksspotlightslampor som passar, handlat, hunnit med ett piratbarnkalas, hämtat reserverade bibblaböcker... Och en hel bröt andra saker. Så där som det alltid är, och lite till.
 
Ja, och en morgon mitt i veckan nån gång, lät det plötsligt om om en moppevarvning eller en tvättmaskinscentrifugering pågick inne i vårat kylskåp. Fel fel fel ljud. Hjolp. Hastigt och lustigt fick vi tömma kyl och frys (tack och LOV att vi har en extra av dem vardera i källaren också!!) och frosta av dem, för att se om fläkten skulle må bättre av det. Vi har precis dragit igång dem igen och håller tummarna... Det är så drygt att springa i trappan för minsta macka som ska fixas. (eh... dagens i-landsproblem, jag vet.)
 
Frida har övernattat hos en kompis (hos S - tack snälla ni!) för första gången också. Åh, lycka! Hon var galet sprallig innan och supernöjd efteråt. Hon frågade varje dag hela veckan om hur många dagar det var kvar. Laddad som en tok. När det var fyra dagar kvar kom kommentaren: - Jaa! Nu är det dags att planera vilken pyjamas jag ska ha på pyjamaspartyt! Och timmen innan lät det: - Mamma... Det är såååå pirrigt att jag nästan inte vill gå dit! Perspektivet var liksom att eftersom HON skulle på översovning, så kunde ju VI ta och gå på fest nu när vi ändå hade lite extra tid. Haha! Och det hade gått kanonbra.
 
Något jag INTE gjort i veckan, är att träna. Jag körde ett Aerobox-pass i söndag och sedan har det varit stilla. Inte helt fritt valt, dock. Jag har - förutom extrem tidsbrist och lite småkraxighet - haft två av Sveriges absolut märkligaste ursäkter för att avstå;
- Order från frisören om att inte tvätta håret på några dagar (Jag blir toksvettig vid träning och måste tvätta håret efteråt. Men rött pigment rasslar av så lätt om det inte fått "sätta" sig ordentligt - och det kostar ju en slant att peta dit...)
- MASTODONTont nageltrång på båda fötterna (Hej varande, illröda, onda tår! Vill ni ta och klämmas in i tränga, stela träningspjucks igen? Inte?)
 
Nu kör vi en vecka till. Full fart framåt!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0