Brrrrr

Idag har jag frusit en massa. Utetemperaturen har sjunkit stadigt under dagen och är nu nere på närmare minus 20 grader minsann. Det var rackarns frysa-röven-av-sig-kallt att ta en julskyltningsrepa på stan, kan jag meddela! Och så skottning på det sedan. Friskt, minna vänner, friskt.
 
Innan den kylslagna advents-stämnings-rundan på stan, hade vi klarat av årets dansavslutning på Estraden. Sötungarna, de var så duktiga så. Frida tillbringade dock halva sista låten med att korrigera sina hårspännen, istället för att köra sina moves... Haha! Gullo.
 
(Jag har några foton jag tänkt lägga ut idag. Lite adventsbelysning, lite julbock, lite dansavslutning, lite ponnyridning. Typ. Men jag gäspar nu käken i led och ooorkar bara inte ikväll. De får väl helt otajmat publiceras lite senare, helt enkelt!)
 
Frida droppade förresten en liten söt, huvudet-på-spiken-skarp kommentar idag vid lunchen som intogs på Max:
 
- Mamma, vad är det där?
- Det är en chokladmousse.
- Har du köpt den??
- Nej, det var ett gratiserbjudande i min telefon, så vi FICK den faktiskt.
- Gratis? Utan att betala den?!
- Japp.
- DET gillar väl pappa? Han gillar sådant som är gratis eller billigt!
- Va? Haha, gör han?
- Jaa, han gillar INTE att bli av med pengar han inte, pappa gillar inte att köpa grejor och bli av med pengar.
 
Vi fick oss ett gott skratt. Och visst, höll även pappan glatt med om, det stämmer rätt väl! Och japp, det är mest mamman som står för shoppingen i den här familjen...
 
Nä. Antingen blev jag totalt chock-djupfryst tidigare idag, eller så håller jag på att bli hängig; Jag är så himla kall. Jag har soffhängt med kofta, min Kina-cashmere-sjal, tjockstrumpor, och filt - men jag fryser ändå. Enormt olikt mig, skumt.
 
Nu ska jag sova, hög tid. Men GAH. Nu kom jag på att tvätten hänger kvar i torkrummet. Oh the joy - NOT. Gääääsp. Efter det - natti!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0