Dagen efter dagen före

Idag var vi lite möra. Nöjda, men möra. Efter allt fix och planerande och städning och käk inför och på julafton, så kändes det lite slött såhär dagen efter. Lite pyspunka på ork-kontot på nåt vis. (Och nej, jag är INTE bakis om nån trodde det - jag har skrivit på för en vit jul och var alldeles i god ordning igår.)
 
Turligt nog är inte svägerskan lika slö som jag (som lätt kunnat mysbyxrelaxa bort hela dagen, haha). Med hennes draghjälp åkte hon och jag och barnaskaran till Hemlingbys pulkabacke några timmar. Skönt med friskluft! Jag fick dock mest stå och vara hejarklack, för jag har ett trasslande knä som inte riktigt ville knalla upp och ned i brant, snöhalkig backe. Men det var kul ändå!
 
 
 
Efter en sväng hem för dusch och käk var det dags för bio minsann, medan Frida hängde hemma med farmor. Sambon, jag, svärfar, svägerskan och henne två kids - hela gänget hade biljetter till Hobbit. Nice - jag som haft bio-längtan länge nu! Filmen var helt okej, den uppfyllde förväntningarna tycker jag.
 
Sen var det hem och käk som gällde. Julmatsrester, of course. Det lär hålla i sig ett tag. Helt seriöst, det är ju lite knäppt. Först äter man julbord och jultallrik någon eller några gånger (om man har tur) veckorna innan jul, sedan käkar man det på julafton - och sen äter man det i alla upptänkliga former minst en vecka EFTER jul också. Variation AB... Skulle ju inte funka med mycket annat - fatta om nån sa att nu ska du äta tacos typ varannan dag i tre veckor?! (och det tycker jag ändå är riktigt gott!)
 
Vi är i alla fall redan inne i jullovs-tempo här. Jag gick ut hårt redan förra veckan när vi slog till på nån sen julklappsköparkväll och alla läggningstider hamnade på trekvarten. Nu är vi än mer i ofas. Frukost sent, lunch tidigast kl 14, middag när det borde vara läggning (ikväll käkade vi efter klockan nio) och sedan läggning vid 22-23. Hej och hå. Men det är ju så skönt!
 
Nu ska jag i alla fall försöka natta snart, för det har blivit väldigt lite sömn de senaste nätterna.
God fortsättning där ute!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0