Att uttrycka ömhet

Frida är fantastisk på att säga kärleksfulla saker, kramas och visa omtanke. Hon säger ofta att hon älskar oss, det är så härligt. Jag vill tro att det kanske betyder att hon själv får höra det ofta och känner värmen i det.

(Det gäller väl att samla alla dessa kärleksfulla fraser i hjärtat, för när den där uttrycksfullheten blir sisådär fjorton år eller nåt så kan man tänka sig att den är iklädd andra ord ganska ofta... Hehe.)

Idag satt hon och lekte med Barbie på golvet och sa plötsligt:

- Mamma, jag älskar dig!
- Vad gullig du är gumman, vad glad jag blir när du säger det.
- Jag äääälskar dig när du tjatar på mig.
- När jag TJATAR? Haha, va?
- Joo men... När du tjatar SNÄLLT älskar jag dig, för då vet jag att du bryr dig om mig!

Men jisses. Hjärtförstoring.

(Kan man visa henne det här inlägget när den där uttrycksfullheten fyllt fjorton, tror ni? Gissar att jag kommer att tjata en del då också...)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0