En second opinion som jag är glad för

Ikväll har Johan varit på apoteket och hämtat ut antibiotika åt mig.

Va? undrar den uppmärksamme kanske.
Men doktorn sa ju att det var virus och gjorde inget?

Ja, DEN doktorn ja! Men min astmadoktor som jag också sprang ihop med där på hälsocentralen igår, som även råkar vara en mycket trevlig förskoleförälder på "vår" avdelning, hon sa annat. Hon är min vän på facebook och läser hur jag skriver att jag mår, och hon jobbar mycket jourer och hör vad som florerar just nu. Hon sa idag "du såg alldeles för hängig ut, och det där låter som mycoplasma" och skrev resolut ut en antibiotika som dessutom är antiinflammatorisk.

(Detta är för övrigt samma doktor var den enda som inte sa struma när jag fått min knöl på halsen, utan hon sa vätskefylld cysta - som det ju visade sig vara efter tusen prover!)

Sådärja. TACK!

Jag tar inte gärna antibiotika i onödan. Men jag känner också min kropp och vet att nåt är fel nu, så jag petar i mig och håller tummarna att det kickar in. Snabbt. För nu vill jag andas, slippa hosta sönder mig och få en smärtfri skalle. Och lite ork vore inte dumt heller. Tackar.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Krya på dig Jenny. Kram.

2012-02-02 @ 10:08:48
URL: http://www.karinrolennordstrand.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0