Klar karriär

Frida och pappan sitter och kollar på Thåström på SVT. Frida undrar varför vi ska se på det här (för hon vill se barn-TV). Jag säger att pappan tycker att det är bra, och att han gillar ofta de som sjunger lite hest, att han gillar många sådana artister. Frida nickar och säger:

- Jag tycker det låter lite häftigt, jag. Det låter liksom rockigt! Om man höjer upp volymen, DÅ blir det rockigt mamma!

Jag höjer ljudet. Frida kastar med huvudet och diggar. Hon flyger upp ur soffan och dansar med luftgitarrspel och allt.

- Jag hade rätt. Rockigt! Eller hur mamma, visst hade jag rätt?!

Sen kurar hon in sig i pappans knä och mumsar vidare på resterna av lördagsgodiset. Hon säger bestämt:

- Jag ska jobba med att sjunga låtar när jag blir stor. Hitta-på-låtar. Jag ska göra hitta-på-låtar till riktiga låtar som kan komma ut i heeeela världen! Det ska jag jobba med.

Man ska aldrig säga aldrig... Men vi får väl se.

/Jenny

PS: Haha, efter en kvart Thåström säger hon sen:
- Näe, pappa - BYT kanal nu. Nu vill jag se något annat. Det blir ju tjatigt!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0