Dagens två i-landsproblem

I-landsproblem ETT:
Jag har köpt en ny mascara. Dyyyyr var den, dessutom. Den heter "38 grader" och tvättas bort med varmvatten. Den är superbra på, sitter som berget trots tårar (jodå, jag har testat, jag hade min sedvanliga semesterdipp igår kväll, haha). Det är den första mascaran jag kunnat ha på såhär svettiga sommardagar, jag brukar normalt sett skippa att sminka mig då men den här har faktiskt funkat kanon.
 
Men det var just det där med att den sitter som berget.. Säljarens "Det är såååå smidigt, du bara stryker lite extra över ögonfransarna med varmt vatten när du tvättar resten av ansikten och POFF är den borta!" stämmer nada kan jag säga. Poff my ass. Jag får gnugga som en galning med hett, hett vatten och tycker ändå den är svår att bli av med! Och ögonmakeup-remover hjälper ju inte. Suck. Give me back fisljummen ansiktstvätt och milt rondellrengörande!
 
I-landsproblem TVÅ:
När jag är ute på heldagslånga turer såhär med lilla pinglan i sällskap dessutom, blir "bra att ha"-innehållet för stort för min handväska. Jag kör stor bag/axelväska istället, funkar finfint. Fast... Nej. Jag kan rapportera att SAMTLIGA plagg jag haft på mig dessa dagar, flera ganska nya, nu är klart noppriga på ett stort område över höger höft. Följden av tung väska med grovt tyg, värme, gå-gå-gå och gnugg-gnugg-gnugg. Surt.
 
Nä, nu ska fröken jag-har-det-bra-och-kan-gnälla-på-petitesser sova. Jag har packat ihop det mesta av pickpacket, för imorrn drar vi tillbaka till huvudstaden för ett par mellanlandningsnätter hos en vän. (Feel free att ringa mig under eftermiddagen/kvällen, då har jag med största sannolikhet chaufförslångtråkigt...) Natti!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur många kollar på din blogg?
Hur orkar du skriva varje dag?

Svar: Jag har mest vänner och bekanta som besökare - mellan 40-85 personer per dag ungefär. En stillsam liten blogg!
Jag orkar skriva varje dag för att jag tycker det är kul att skriva! Men också för att det är ett sätt att reflektera över dagarna och tiden (även om väääldigt mycket aldrig kommer på pränt här, av olika orsaker), och för att det blir som ett slags dagbok som Frida kan läsa sedan om hon vill.
Jenny

2012-07-08 @ 15:37:13

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0