Ledighetsaktiviteter pågår

 
Vi skrattade oss igenom nya delar av Universeum igår. Speciellt fnissigt blev det när Frida tog på sig en karborrebandsdräkt och jag klämde fast henne högt upp på en vägg. Där satt hon och sprattlade och vi hade båda fantastiskt kul åt det.
 
Efter dessa kompletteringstimmar på Universeum och lite käk i magen, tänkte vi att vad fasen - vi kör Liseberg när vi ändå är igång! Trötta i tassarna men med humöret på topp promenixade vi således över till nästa ställe. En halv förmögenhet senare (tack och lov att vi inte har en hel bunt barn!) klev vi in och tog för oss av utbudet.
 
Vi startade med Stora Lisebergshjulet och dess vidunderliga utsikt. Sedan slog vi till på Lisebergsbanan faktiskt - en vuxenbergbana som småttisar fick åka i förälders sällskap. Tjohooo vad jag längtat efter detta! Frida strålade lyckligt i ögonen efteråt, men ville INTE göra om det, hehe. Sedan åkte vi Slänggungan, Flygande elefanterna, Drakbåtarna, Sagoslottet och andra smågodingar. Jag gladdes med hela mammahjärtat åt min sprudlande spralldotter som skuttade mellan attraktionerna, men tittade på mitt åkband med tusen möjligheter och sneglade drömskt på Balder, Kanonen, Hanghai och annat vuxencoolt... Nåja, det får bli en annan gång.
 
Kan för övrigt konstatera att vi nu har en unge som somnar tidigast kl 23, vaknar typ kl 10, käkar lunch sisådär kl 15.30... Man kan väl säga att semestertiderna är ett faktum, haha!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0