Fixad och helt färdig

Back home från dagkirurgen. Vid liv.

(Jodå, det hann svepa förbi några ångestmoln inatt nån gång, med tankar om att saker faktiskt kan hända när man opereras... Väl medveten om att det verkligen inte var nån långdragen livshotande operation jag skulle göra direkt - jag minns och förstår mammas ångest över sin sista operation till exempel - så spökade ändå tankar på risker och följder. Men jag lät dem få tänkas, och då försvann de ganska fort.)

Det gick bra att sövas! Fast det är en mycket märklig känsla att bli lite soft och groggy i 30 sekunder typ och sedan POFF försvinna bort utan att man märker ett smack, för att sedan (i mitt fall redan efter typ 20 minuter) vakna och tro att det gått några sekunder bara. Weird.

Allt hade gått bra med operationen. Jag hade tur och slapp må illa efteråt, var bara jättetrött. Och efter en stund även sjukt hungrig. Sambon hämtade mig och vi tog vägen förbi Max drive-in på vägen hem, en snabb fix behövdes för min tomma mage! Några killar pratade på uppvaket om att de skulle åka och köpa hemburgare efteråt, de smittade av sig.

Allt gick bra och är väl, men jag är tydligt trött och seg (i bilen hem tyckte jag själv att jag pratade sluddrigt, lite som på fyllan liksom) och har lite ont även om det just nu inte är så farligt. Så får det gärna fortsätta, så jag kör nog på med stadigt värktablettsintag minst ett dygn eller två enligt rekommendation.

Nu ska jag försöka orka duscha innan nattning. Bakvänt att jag känner mig så ofräsch, trots att jag duschat och skrubbat mig rekordmycket senaste dygnet! Men det är annat att få duscha med krämigt lödder, och balsam, och smörja sig mjuk efteråt.

Imorgon väntas vila, lite hemjobb i mån av ork, och lämning och hämtning av Frida.
Och så tumhållning för bra provsvar om ungefär tre veckor!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Skönt att det gått bra! Inte konstigt att man oroar sig innan, det finns ju alltid vissa risker och det är nog bra att låta tankarna tänkas utan att för den skull måla fan på väggen.

Jag ska hålla tummarna jag med :-)

Svar: Marielle: Tack snälla! (Nu har blogg.se ändra om en massa, bl.a. kan man nu svara på kommentarer utan att lägga in en helt egen, ny kommentar - nu får vi se hur det funkar!)
Jenny

2012-06-14 @ 23:46:05

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0