Sommarvittring

Idag har jag varit på fotvård. Så skönt att göra tassarna sommarfina! Frida fick hänga med, hon var guldmedaljduktig och satt stillsamt och underhöll sig med spel på iPaden under tiden.

Efteråt skulle vi hämta ut medicin åt mig bara, och cykla hem igen. Men vi fick liksom feeling. Solen lyste och luften var äntligen ljummen igen och det var bara så trevligt!

Nån medicin fick jag ju inte. Det var TREDJE gången jag försökt förnya recepten på min allergimedicin, men som det antingen saknats något eller blivit fel. Hallå, skärpning hälsocentralen! Nu är jag riktigt less på det här (och onödigt sjuk, eftersom jag har slut på både nässprayen och ögondropparna...).

Nåja. En klantig hälsocentral ska inte behöva förstöra en trevlig kväll! Frida ville såååå gärna springa i fontänen på torget, och vad fasen... Såklart hon skulle! Av med allt i klädväg som kunde avvaras, bara. Jag hann till och med köpa en tunika på Indiska (full översyn mot fontänen genom rutorna och hon hördes lång väg, praktiskt, haha), medan Frida illskrikande sprang sig plaskblöt och buslycklig. Sedan torkade jag henne med min kofta och byltade på räddade jeans och diverse dagislortiga extrakläder - tadaa! Funkade finfint, om man inte är så kinkig.

Men det var inte nog där. Nu har vi just svalt sista sushi-tuggan på vårt stammisplejs. Frida har klättrat på första stadsbocken för i år. Solen lyser ännu och nu ska vi cykla hem igen. Alldeles för sent egentligen, men med mycket skratt och mys i bagaget. Kanske blir det en ganska trött start imorgon, men det är det värt!

Och imorgon är det ju fredag. Bara en sån sak!

Kram på er.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Låter ju fantastiskt! Man ska inte underskatta eller förneka när man får feeling :-)

2012-06-09 @ 00:06:07

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0