Tempoväxling

Sambon stack på träning och barnet följde med, så jag hugger tag i den obrutna tiden och tvättar, bäddar rent och packar upp resväskan sedan Halmstadstrippen. Kanske packar upp en gammal flyttkartong i träda? Hinner jag ska jag cykla och handla också.

Hoppla. Var kom den energin ifrån?

Kanske från den långa soffslummern jag tog på förmiddagen medan barn-TV, lördagsgodis och iPad roade Frida (och natt-taxi-pappan sov uppe)?

Både förmiddagströttheten och eftermiddagsenergin kan också komma ifrån gårdagen. Då hade vi tjejkväll här, jag och Frida hade besök av M och hennes vovve D. Let's Dance-final, fika och snicksnack långt in på småtimmarna. Mysigt!

För övrigt kan jag meddela att försommaren idag bjuder på 6 grader, ösregn och blåst. Facebook fylls av klagan över eländet. Men vad fasen, det gör väl inget - man slipper ju fönsterputs, trädgårdsjobb och pollenllergipåslag i alla fall! Nog lär det bli sommardagar så småningom.

Nu tvätthängning. Tjipp!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Eva

Helt rätt tycker jag, att se det positiva i regn- och blåsvädret!

Jag gillar det! Just i dag passar det mig perfekt. Kravlöst!

Jag kan bara vara, mysa, elda och landa.

KRAM!

2012-06-02 @ 15:08:44
URL: http://blogg.gd.se/stjarnklart/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0