Läckerbitar

Helt plötsligt under fredagens soffhäng utbrister Frida:

- Mamma vet du vem jag är kär i?
- Nej, vem då?
- Jag är kär i jättemånga! Jag är kär i H
(förskolekompisen som alltid kommer först), och i Silverberg...
- Va, vem är Silverberg?
- Han som spelar på hockey!
- Hur vet du vem det är?
(säger den icke-hockey-engagerade mamman förvånat eftersom hon knappt själv vet vem det är)
- Jag såg en bild på honom i en tidning om hockey.
- Jaså, var fanns den tidningen?
- På förskolan, en sån som man får klippa i!
- Jaha, hur kom det sig att du blev kär i honom då?
- Jo... Han var så snygg liksom!
- Jaha du. Var det nån mer du var kär i?
- Japp! Eric Saade, och Ulrik Munther. Det var alla! Många va?!
- Ja, verkligen. Vad betyder det att du är kär i dem då?
- Jo... jag DANSAR nästan när jag får höra doms röst! Fast på Silverberg så är det så att jag blir glad när jag ser honom, för hans röst kan jag ju inte!

Vi har ett väldigt kärleksfullt barn. Och uttrycksfullt. Och vi kommer att få vakta ordentligt på henne när hon blir äldre om hon fortsätter såhär, hahaha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0