Mello-mix

Hela familjen samlad i soffan framför melodifestivalen. Frida är mest drivande i frågan. Hon mumsar lördagsgodis, myser och säger med eftertryck:

- Det här FICK jag ju inte bara missa, eller hur?! Finalen!

Eric Saade dyker upp i ett inledningsnummer. Frida sprätter till i soffan:

- Men det är ju Erik Saade! Åh, jag tycker om honom mamma!

Nähä? Haha, we already know om man säger så. Frida kikar nyfiket vidare på nummer efter nummer, supernöjd. Dead by april drar igång. Pappan frågar Frida:

- Vad tycker du om det här då, Frida?
- Njae... Kanske INTE så bra. Det skriker ju så hemskt. Och så kan de ju förstöra kamerorna!

(säger hon bestämt och ruskar på huvudet, när kamerorna rör sig skakigt)

Så småningom är det Ulrik Munther-time. Frida utbrister:

- Jag tycker om honom också! Lika mycket som jag tycker om Erik Saade faktiskt. Han är snyggast. Mamma, de säger att han fyllt ARTON år - fast han bara är ett barn! Det var ju konstigt.

Molly Sandén kliver på. Frida tittar beundrande:

- Åh, hon är fin!
- Vet du, hon har varit ihop med Eric Saade förut.
--- imponerad inandnings-flämtning från Frida ---
- HAR hon? Åh, då älskar jag henne också!

Hehe, den här lilla pinglan är inte knusslig inte. När allt är slut och Elena Paparitsou (eller vad människan heter) sjunger Saades Popular stirrar Frida:

- Men?! De dansar ju exakt som jag. Preciiis sådär dansar jag jag Popular!

Sötunge. Hon sprätter upp ur soffan och kör lite moooves. Självbilden är väl kanske inte heeelt korrekt - men självförtroendet gillar vi mucho.

Strax efter avslut när "mitt hjärta slår fort mamma, för jag hejar på Danny med den där dräkten nu" somnade den lilla pinglan snabbt och lätt. Det är tufft med mellohäng.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0