Morgon-meltdown

Oh, vilken härlig morgon det var i morse! Obegripliga 10 plusgrader ute och fåglarna kvittrade så energiskt att det hördes in genom fönstret fast det var stängt. Två trötta tjejer som ändå hann morgonkramas och småprata innan vi till sist ålade oss upp. Vilken ljuvlig start på dagen!

Eller?

Jag skulle lämna Frida på förskolan idag.
Det blev Fröknarna Ganska Sent Ute goes bananas.

Shit, är det TIO grader ute?! Har vi några ärvda tennispjuck till Frida?
(ned och gräva hysteriskt i förrådet)
Var är nu de tunna överdragsbrallorna egentligen?
Var har alla tunna jackor tagit vägen?!
Var är dina tunna vantar, hade du dem igår?
Jag packar med de lite varmare kläderna, så har du dem där ifall det blir omslag igen.
Men SKYNDA dig och klä på dig, nu är vi sena!
Ta på dig HJÄLMEN, säger jag!
Men om du inte orkar trampa måste du ju DRA cykeln åtminstone!
Hörde du att jag sa att vi hade BRÅTTOM?
Men kliv inte AV cykeln nu då! Kom igen!

När vi kom till förskolegården spretande humöret ut ur öronen på oss båda... Frida kastade cykeln i vredesmod och stampade iväg åt fel håll. Jag hade bara inte tiiiid med mer förhandling, men för många kassar och prylar för att helt sonika kånka iväg henne.

- Nääääe! Kom nu, Frida. Parkera din cykel och SKÄRP dig! Vi MÅSTE gå in nu.
- Men jag VILL inte det! Du har gjort mig sååå IRRITERAD!!!

(Sur läpp, hög röst, arga armar som viftar och stampande fötter.)

Jisses. Svettigt AB.
Hur det gick?

Jo, men i Fröknarna Eldsflammas värld vänder det snabbt. Vi hann kramas och bli vänner och småsnacka lite innan vi skildes åt - nemas problemas. Och ja - det blev en fin dag!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0