Bright lights, bright lights!

Klarsyntheten fick visst vänta, för ögonen är tydligen envisare än jag.

Ringde sjukvårdsrådgivningen i morse för att fråga hur länge man kan tänkas ha kletiga ögon som "tar om" utan att behöva göra nåt, och de ansåg att jag det var dags att ringa hälsocentralen för att få en bedömning. Men det gick inget vidare, för där sade en röst att "kön är nu fylld, ring nästkommande vardag".

Suck, tack då. Avvaktar alltså vidare en stund till.
Och faktiskt verkar de så här en bit in på dagen må liiite bättre än igår, trots allt.

Vecklade nyss upp mig från soffan och gick ut till sambon för att berömma honom för att han så duktigt oljar in ytterdörren och skrubbar utetrappan idag. (Han är verkligen extremt bra på att komma sig för med att göra saker.) Solen skiner och det är ljuvligt ute. Tror jag, i alla fall. Jag ryggade nämligen snabbt tillbaka och gömde blundande mina ljuskänsliga rödögon mot sambons axel, medan han utbrast:

- Har du blivit en Gremlins?

Haha! Ja, jag lär ju se ut som en efter att bara ha skrotat runt här hemma, om inte annat...

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0