En anledning så god som någon

Vi är ute på restaurang och käkar fredagsmiddag, eftersom jag fyller år hade jag önskat mig det. Eftersom det var fullt där jag egentligen ville käka, hamnade vi på ett ställe i närheten. Stället har TV-skärmar och en hockeymatch på gång:
 
- Mamma, var är Brynäs?
- De är inte med på den här matchen. Det är Finland och Tjeckoslovakien som spelar, två olika länder som tävlar mot varandra.
- Jaha! Då hejar jag på Finland.
- Varför det?
- Jo men det är ju så svårt att säga Tjeckoslovakien!
 
/Jenny
 
(Haha! Alltså... Jag vet inte vilket som var mest orsak till faktafelet här: min (o)förmåga att läsa hockeylags-förkortningar eller min bristfälliga geografi- och historiekunskap? Jag borde ju ha sagt Tjeckien såklart. My bad. Men då kan man ju undra om svaret från Frida blivit detsamma?)

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0