Ett riktigt lyxdygn

Att få tillbringa ett helt dygn med en vän, det är lyx det. Det fick jag göra från fredag till lördag. Lyllos mig! W kom åkandes efter jobbet, sov över och åkte inte hem förrän sen eftermiddag dagen därpå.
 
Först delades det ut presenter, för W har fyllt år för en tid sedan och jag fyller på fredag. Jag fick en underbart mysig rost-orange halsduk i i cashmere från Kina minsann. Och nu snackar vi inte vilken "Made in China" bara hursomhelst, nu snackar vi "Made in Inner Mongolia China" inköpt på plats. Och Frida fick minsann också present, en liten blus i romantisk vintage-stil. W fick... en lördagsaktivitet, kan man säga.
 
En glimt av nya myshalsduken. Sköööönt gosig och värmande!
 
Vi smarrade en god fredagsmiddag (tack sambon för mesta fixet!) med en massa plock. Efter att barnet och även sambon nattat satt vi kvar en stund och hade sådär mysigt kompis-soffsnack som man hinner alldeles för sällan. Därefter följde en god natts sömn, alla vuxna var vakna före barnet dagen därpå. Haha!
 
Efter en smärre hotellfrukost (tack extra morgonpigga sambon!) cyklade vi mammor ned på stan. Vi startade med thaifotmassage på 99ans Massage (rekommenderas varmt!), vilket var min födelsedagspresent till W. Vi fick sitta i stolar intill varandra och kunde småprata under tiden, jättetrevligt! I sedvanlig thailändsk stil så innebär fotmassage även lite massage på ben, händer/armar och axlar/nacke/ansikte också! SÅ ljuvligt skönt.
 
Efter massagen tassade vi iväg på våra luftkuddeljuvliga tassar, för att kika lite på stan. Dessutom unnade vi oss att käka god lunch i kul miljö - vi gick på Church Street. Några butiker senare cyklade vi hem igen och fikade, innan det var dags för W att vända tillbaka till Stockholm.

 
När W rullat hem vidtog vardag; käka, tvätta, natta busunge medan sambon stack ut på taxipass. Lite sent övergick jag till att hänga i soffan och köra teiknik-multitasking; Såg Så mycket bättre på datorn, kollade fejjan på padden och dokumenterade hela galenskapen med instagram på mobilen, hahaha!
 

Sämre kan man ha det, om man säger så.
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0