(O)tajming is everything

Alltså jag hamnar lite i otakt just nu, på något sätt. Det leder till sådär rara, roande i-landsproblems-betraktelser.
 
- Om du morgontrötta mamma för en gångs skull råkar ha lite tid över på morgonen, få då inte för dig att experimentera med en ny ögonskugga. Vad du gör, tillåt under inga villkor samtidigt en likaledes morgontrött femåring att se på morgon-barn-TV för en gångs skull. Kombinationen "rädda dig från att se ut som en transa" och "stänga TV:n och ta dig till bilen med en gråtande tjorv" tar onööööödigt lång tid. Och energi.
 
- Jag är en sådan där som gillar att äta lunch sent. Kombinationen av sen frukost och en massa jag-ska-bara-grejor, brukar göra att jag hellre äter närmare ett än tolv. Igår var dock mitt schema fullsmockat som en buss i Indien, och den enda luckan någorlunda i närheten av lunchtid fanns mellan kl 11.00-12. Eh... Jahapp. Bara att slå till då. Mums mums. (Hur mycket kan man äta på vilja egentligen? Jag ska träna bollywood ikväll och lär hungra ihjäl till dess!)
 
- Om det snöat årets första flingor på kvällen (som det gjorde här igår) och  det plötsligt är skrapa-rutan-kallt ute, då kan det ju vara bra att rädda förskoleungen från att frysa ihjäl. Söka fram en lite varmare jacka, täckbrallor, vettiga vantar och fodrade skor. Det kan vara väldigt smidigt att göra det här dagen innan (check). Men glöm för guds skull inte att det då för en femochetthalvtåring faktiskt är stört omöjligt att klä på sig i vanlig hastighet! Visst tar det längre tid med allt detta än "släng på dig en fleece, vi tar ändå bilen och det är varmt ute". Men framför allt uppstår nån typ av förstelning vid orutin, som man måste räkna in. (Men det är ju ett par byxor det där också, ta PÅÅÅÅ dem bara nån gång!!)
 
(Här skulle jag avsluta med en pricksäker klämmighet om ett tillfälle när det ändå verkligen VAR tajming - men jag hann glömma vad det var jag tänkt ta upp innan jag skrivit klart. Hahaha! Otajming om nånting.)
 
Jojo. Det flyter så smidigt allting,sa Bull.
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anneli J Österberg

Jag har en kompis som typ köper "vinterns outfit" i maj.Hon stressar mig,men jag vägrar köpa då!Hon köpte en cykel till en 1-åring också!Otakt får man nog leva med.Hur i h-vete ska man veta när snön kommer.....Lager på lager fungerar länge.Vad ska de ha på när det är -30 annars??Hade gärna sett en bild på ögonskuggan:)Jag gick och sminkade mig för jag tyckte jag såg så trött ut när Robban var liten...kommentaren jag fick från honom var:du såg piggare ut innan:)Angående Indien så hoppas vi att vi föds till ett bättre kast.Jag ska bli Bollywoodstjärna och ha på mig glittrande klänningar!Kram

Svar: Ja det där med att köpa långt i förväg tycker jag är obegripligt - man vet ju inte ens hur mycket ungen hinner växa! Försökte faktiskt ta en bild på ögonskuggan men det blev för kasst... =) Tack för din kommentar!
Jenny

2012-10-26 @ 19:55:52

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0