Danstrans

Tjipp tjopp så var det helg igen. Jag slirar lite på marginalerna just nu och hinner inte riktigt med, men äntligen börjar terminsstartshysterin att lägga sig något och det blir tid att andas igen. Den här veckan har liksom gått i dansens tecken; bollywood, balettt, barndans.
 
Frida och jag har varit på bollywood-dans i veckan. Det är ett träningspass som ges på mitt jobb i höst, med en liten skir indiska som ledde det hela. Det var skojigt! Men svårt. I alla fall svårt att få det att kännas ens i närheten av graciöst. Men vi får kämpa på kanske det bättrar till sig. Både mina svägerskor och Fridas kusin har tränat bollywood-dans flera år, så jag har sett några uppvisningar m.m. och konstaterar att det verkligen är smittsamt härlig gladdans. Till skillnad från Fridas onsdagsbalett, som börjar bli lite roligare tror jag men fortfarande är lite väl strikt för Fridas smak.
 
Idag har Frida och jag varit ned på stan. Först på hennes barndans, sedan drog vi en repa för lite ärenden på stan. Myslunch med sushi blev det, och en grön och fin Polarn o Pyret-vinteroverall med tillhörande svarta handskar. HIMMEL så skönt att ha vinterklädesköpandet avklarat, jag blev alldeles stressad här när det var frostmornar och annonser i tidningen om overaller hit och täckjackor dit hela veckan. Jag kände dock inte för att söka och välja idag, men en rabattkupong + en värdecheck på Polarn avgjorde saken. Vi har varit så nöjda med dem tidigare så varför inte slå till på samma märke när det funkar finemang?! De är dyra, visst, men funkar toppen. Nu är det väl bara skor som måste kollas upp - har vi nåt ärvt eller ska det köpas nytt?
 
Sambon har pluggat nästan hela dagen lång, först på bibblan och sedan hemma - han har en uppgift som ska in snart. Han och Frida åkte dock ut på landet med farfarn en sväng, för att stänga av vattnet inför vintern. Då hann jag prata lite i telefon och namnmärka en massa lånade barnkläder - men sen blev jag jättekattallergisk, vilket jag först inte förstod. Men kläderna hör till en kattfamilj så det var ju inte underligt egentligen. Tvätta tvätta tvätta.
 
 
Nostalgiläsk ikväll - så här mixade man själv förr ibland om inte annat!
 
Ikväll har vi myst med snacks och Superstars Celeb på TV, innan det var dags att natta lilla buspinglan. Jag är så tacksam för goda dagar. Idag har det regnat hela dagen, men jag gillar ändå hösten. Går med hjärtat fullt av kärlek!
 
/Jenny
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0