I love you, hösten

Hösten är nog min bästa årstid, faktiskt. Hög, sval, klar luft. Färgstarkt och vackert så man tappar andan ibland. Det är färre "ut-och njuuut-av-den-fina-dagen"-krav på hösten, det tilltalar mig.
 
Och nu är den här.
 
Igår var det frost på morgonkvisten och kyligt så att det märktes. Då hade jag (fröken varm och trekvartsbralla-och-sandaler -in-i-det-sista) plötsligt alla detaljer på plats nämligen; Långbrallor. Strumpor. Hela skor. Kofta. Sjal. OCH jacka! Allt samtidigt. Så ja, nog är det höst nu.
 
(Jag möter i och för sig dem som har vinterskor, mössa, vantar och liknande, och inser att jag fortfarande räknas som "tunt klädd" om man jämför. Men ändå.)
 
Bring it on, vackra höst!
 
(Jag råkade spontanshoppa en funktionsjacka/kappa i veckan - överaskande bra! - så jag är redo för ruskväder såväl som solglitterdiamantdagar.)
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Eva

Gillar också hösten! Tända ljus, dricka te, mysa i soffan och skriva!
Och känslan av att missa sommaren om man väljer att stanna inne är borta!
Kravlöst.

Svar: EXAKT så. =)
Jenny

2012-09-23 @ 09:44:23
URL: http://blogg.gd.se/stjarnklart/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0