En liten hästeftermiddag

Idag har jag varit med Frida på en eftermiddagskurs med några timmar hästpyssel och ridning. Mysigt! Som gammal hästtjej drar suget igång direkt.
 
Vad gällde själva hästpysslandet fick suget lite utlopp med detsamma, för inte fick jag stå bredvid och titta på som jag trodde att jag skulle (och klätt mig för!). "Du som är hästvan kan väl hjälpa till lite" sa hon som höll i det hela och vips hade jag både ryktat och satt på träns och lett häst hit och dit och ridinstruerat dottern. Hoppsan Kerstin.
 

Hej hästen, ska vi hänga lite idag?
 
"Ingen fara Frida, hon är så liten att det är som att ramla av en stol om du trillar av",
peppade mamman. Det sög hon åt sig och sa sedan flera gånger till andra hörde jag.
 
Efter en stunds ridning vågade hon leda hästen själv.
 
Voltige i trav med stor häst. Pirrigt! Och kul! Och vääääldigt guppigt!
 
Fin stallutsikt.
 
Modig tjej avslutar med att mata storhäst. Men när han slickade henne på fingrarna
blev det lite läskigt - och så ville hon omedelbums gå och tvätta händerna, haha!

Jag är glad att vi bokade in detta. Både Frida och jag hade en rolig och mysig dag på Stall Tvea!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0