Jag fick ett fredagsryck

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men i efgtermiddags fick jag plötsligen en ingivelse. ÄLSKAR när man orkar vara spontan!
 
Jag kollade upp bioprogrammet, spontan-lättade lite tidigare från kontorsstolen i all hast, hämtade Frida på förskolan och drog ned på filmstaden för att se Röjar-Ralf. Hux flux! På en halvtimme kan man ibland hinna mer än man tror, haha. Frida har väl aldrig varit så rekordsnabb hem från förskolan, kors i taket! Det blev en skön inledning på helgen och en riktigt mysig stund.
 
Efteråt åkte vi och handlade lite, sedan hem till pappan. Frida njöt av fredags-TV, medan vi vuxna snickrade ihop goda quesadillas. Mumsigt! För en gångs skull tog jag ett glas (eller snarare hann jag väl med tre klunkar) vin till - men det hade jag ju kunnat låta bli.
 
Jag dricker av en massa olika skäl nästan aldrig något alkoholhaltigt längre, tillfällena är lätträknade. Och jag blir sannerligen INTE mer sugen av att jag fått rejäla allergireaktioner så ofta på sistone! Konstig honungslikör må vara, men vanligt rödvin? Suck.
 
Jag brukar kunna känna av vissa sorters vin (både rött och vitt, men orkar aldrig lära mig vilka) lite lätt ibland med röda varma öron och nån röd fläck i fejset, men nu snackar vi en snabb och mycket rejäl rodnad i större delen av ansiktet, och en lite svullen och stel/bedövad känsla. Efter några enstaka klunkar! Lite läbbigt faktiskt, eftersom det ändrats så vet man inte riktigt vart det ska ta vägen. Well welll - tog astmamedicin och allergitablett och fortatte äta mina fredags-quesadillas... Det gick över rätt så snabbt, som tur var.
 
Jaha, nu har Wild Kids-ungarna varit i Afrika, och vi har hejat och hoat till ännu en Gladiatorerna-semifinal. Dags för kvällning och sen lördagshäng. Det vankas barndans och barnkalas, kanske en kompisfika och sen klämmer vi väl melodifestivalfinalen (ett krav enligt Frida) på kvällen kan jag tro.
 
Ha en fin helg!
 
/Jenny
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0