Maxad tjolahoppsan-dag

Vilken dag Frida har haft! Full rulle. Och jag fick haka-på-biljetten idag.
 
Vi inledde med att gå på ett barnkalas på Leklandet Delfinen. Tempo tempo, hög ljudvolym och svettiga, glada barn. Jag smet iväg på några ärenden under tiden, men lät Frida hänga kvar på leklandet en stund efteråt också så jag fick min beskräda del av stojset...
 
Vi hann hem och landade nån timme, innan vi rasslade iväg på nästa punkt: Disco för 4-6-åringar på Uddans. Vilket röj! Faktiskt väldigt kul, även att sitta på sidan och se alla små sköningar schejka loss. Höjdpunkterna för kidsens energi kom nog vid Copacabanana och Gagnam Style. Frida höll igång ordentligt, hon dansade i stort sett oavbrutet (med bara korta avbrott) i en och en halv timme.
 
 
Jag hade stor behållning av att kolla på Fridas show - hon körde sitt eget race, drog sina moves, höll tempot uppe och hade väldigt kul! Det värmer också att se att hon tog sig an någon liten knatte och minglade med olika kids trots att hon inte kände så många där. Härlig inställning!
 
Efter discot tänkte vi gå ut och käka. Pappan var vid det laget på väg på taxijobb så vi hade ingen gemensam middag i faggorna, och då blir jag lätt bekväm. No surprise. Vi vankade till Church Street Saloon, men nä - 45 minuters väntetid för att få bord lockade inte. Vi köpte med oss sushi istället (lite mycket sushi den här veckan, oops) och gick till bussen - som vi osmidigt nog MISSADE med 30 sekunder typ. Gaaah. De där 45 minuterna vi skulle ha fått vänta på Church Street blev visst inte så långa i jämförelse...
 
Hem och ääääntligen landa, puh! Käk, soffmys under en film, lite barnfilm. Sambon kom hem på rast och vi hann levande-ljus-mysa med honom en stund under Earth Hour. Sedan tog vi en dusch, renbäddade sängen, läste saga och inte svårgissat så somnade sen Frida på fem röda! Det råkade jag också göra, men vaknade så småningom till och har klämt några play-TV-program nu på nattkröken.
 
Dags att sussa!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0