Dagens ris x 2

Det blev visst lite tyst här plötsligen. Nemas problemas! Det har bara varit några långa dagar, sena kvällar, mycket fix och väldigt lite datortid.
 
Dagens ris i förrgår: 
Morgonen började lite knöligt, det körde ihop sig tidsmässigt och Frida hade på-tvären-humör och långsamsirap i heeela kroppen. När vi till slut sista-minuten-jäktade till förskolan, var jag en ganska less mamma. Plötsligt såg jag att Frida var ledsen, och frågade vad det var. Hon sa med bedrövad röst:
 
- Jo... Jag tänker på när vi brukar skratta på morgonen du och jag. Det här känns inte alls nåt bra!
 
Nä. Det gjorde det ju inte. Bakläxa för mig, aja baja. Då var det bara att krama barnet, ringa jobbet och meddela att jag skulle bli några minuter sen och liksom börja om. Vi hann avsluta med lite mys och bus, jag fick lämna en glad unge och genast kändes tillvaron betydligt trevligare för oss båda skulle jag gissa.
 
Dagens ris igår:
Igår var dagens ris mer konkret - nämligen i form av majbrasan på Kungsbäck. Stora travar med bråte och gammalt ris, som blir till en så stämningsfull och maffig eld på kvällningen. Mysigt!
 
Vi hade en mycket trevlig kväll med knytisgrillning hos R & M i Hagaström (tack - det var väl snarare Dagens ros på den!) tillsammans med två andra par. Det var lek, musik, gott käk och pingis i vardagsrummet (ja, de bor STORT), jättetrevligt. När Frida skulle somna, blev hon dock ledsen över att hon missat brasan i år och grät över att det skulle dröja ett heeeelt år till nästa gång!
 
Men vem har sagt att man måste sövas i en säng? Jag svepte in den lilla pyjamasungen i en filt och sedan tog hon och jag bilen till högskolan som tänder sin majbrasa sent. Och visst brann brasan fortfarande - lycka! Jag tog Frida på ryggen och vi hann känna värmen, se de förtrollande lågorna och faktiskt även uppleva lite fyrverkerier. På vägen tillbaka klockade hon in hur skönt som helst, och sedan sussade hon gott på en soffa resten av kvällen innan vi åkte hemåt i natten.
 
--------------------------
 
Idag är det lite gäspigt här. Det är dock fint ute, så jag och Frida ska väl pallra oss ut en liten sväng snart och hitta på nåt i friskluften. Sambon är extra trött och kraxar tyvärr mest till sängs än så länge, eftersom han blev förkyld allt eftersom kvällen gick igår. Tur i oturen att det var en bonusledig dag idag, med utrymme för tillbakalutat leverne.
 
Och inte att förglömma (även om själva firandet sker en dag lite längre fram):
Idag hurrar vi för farmorn som fyller jämnt - kram och grattis från oss!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0