En av alla hektiska dagar

Körigt just nu.
 
Igår var det först jobbjobbjobb såklart, med späckat schema och en att-göra-hög som snarare växer än minskar. Därefter skulle det vara balettavslutning och uppvisning, men det hade blivit inställt - och tur var väl det för logistiken!
 
Istället behövde jag handla lite snabbt - inget mjukbröd eller fil hemma, Frida skulle ha matsäck och jag jordgubbar och grädde till torsdagens knytkalas. Såklart fanns det inga jordgubbar på närmsta affären, så vi fick lämpa av handling nummer ett hemma och sedan svepa ned på torget en repa för komplettering.
 
Sedan bar det iväg raka vägen till grillkväll med personalföreningen mitt jobb, som jag var med och arrangerade. Frida fick haka på, eftersom sambon var på resande fot med jobbet - sedan hämtade han upp henne där vi var och vi bytte fortskaffningsmedel med varandra. Grillkvällen fortskred; lite plock och fix och god mat och avdukning och småprat senare kom jag hem runt halvtio-snåret.
 
 Fönster i soldatkyrkan där grillkvällen var.
 
Då var det dags att styra upp lite smått och gott hemma; lite köksplock och packnng inför Bollywood-träning och uppstyrning inför efterföljande knytkalas med boollywoodarna. Tvättade av bortglömt svartlortiga barnfötter på sovande unge, betalade ett par senkomna räkningar och en del annat jag glömt. Tiden tog slut långt före sysslorna och jag somnade mitt i skrivandet av det här blogginlägget...
 
Maj är ju helt CRAZY, alldeles korvtoppat proppfull - inte konstigt att man behöver semester snart! Puh.
 
 När det snurrar snabbt, gäller det att ändå kunna se det vackra. Stanna upp och ta in.
 
Ikväll har jag och Frida varit på knytis med Bollywood-gånget. En kvinna som äir inflyttad från Japan hade gjort sushi bland annat, och jag har provat dumplings för första gången. Trevligt snack och häng i kvällssolen!
 
 Årets första typiska jordgubbsbild - det gick inte att låta bli. Mmm. Efterrätt.
(Jag tror Frida åt en hel liter själv. minst. Hon älskar verkligen jordgubbar!)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0