En god kväll

Vi har haft en lugn dag. Först Mackmyra-häng för Frida och pappan med golflektion för småttisar och sedan en golfrunda, medan jag betade av lite hemmajobb. Sedan inföll nån slags dipp med stilla legolek för Frida och rätt lång middagslur för både sambon (inte ovanligt) OCH mig (kors i taket). Soft.
 
Sedan har vi tillbringat en väldigt trevlig och god kväll på finrestaurangen Bistro Nord med farmorn och farfarn, för att fira farmorn som fyllt jämnt. Så lyxigt. Fint ställe, och vilken gooood mat - stort tack! Jag kunde inte motstå lite matbilder på desserten, även fast de sällan gör verkligheten rättvisa... Men varmrätten hann jag inte ens tänka tanken på att fota, den mumsade vi i oss i ett huj (som sig bör).
 
Lakritsparfait, mmmm. Det var min - och den var smaskens.
 
Jordgubbsmousse och ugnsbakad rabarber. Vackert!
 
Sprallig gounge i pappas famn på hemvägen.
 
När vi kom hem, körde vi en liten fixarstund. Sedan hade jag bara lyckats se småsnuttar av eurovisionschlagerfestivalen mellan altanmöbelbärande, presentinslagning, nattning, tvättsortering, getingjakt och annat jox. Eftersom jag ändå inte hade nån koll, gjorde jag sambon glad genom att skippa resten och se klart filmen Skyfall istället (som vi såg början av igår kväll).
 
Natti natt på er!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Madelené Gyllner

Mysig kväll o gu va gott det där såg ut...älskar att få inspiration till upplägg o smaker till nya desserter..hur kul som helst - smaskens!

2013-05-23 @ 15:05:45
URL: http://denlillarodastugan.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0