Mätt, vägd, kollad och justerad

Besöket på sjukhuset drog ut på tiden, det var lite väntan här och väntan där... Den lediga eftermiddagen blev inte särskilt lång på något vis. Men vad gör det! Vi hann kika in hos pappan på jobbet en sväng också, innan vi åkte vidare till stan.
 
Det mesta såg fint ut på astmakollen. Jag konstaterade när jag kollade hur ofta Frida behövt ta sina "förkylningsdoser", att sedan hon börjat med sin dagliga tablett har hon minskat antalet medicindagar med tre fjärdedelar! Drastisk skillnad, det är ju toppen. Hon var dock liiite för tät i grundandningen nu, enligt spirometrin. Hon fick därför (förutom sina tidigare medikament) en ny kompletterande medicin, en långtidsverkande luftrörsvidgande inhalator som hon ska ta morgon och kväll ett tag. Det blir bra det.
 
För övrigt är ungen mätt och vägd (med jeans mm) nu, det var länge sedan:
Längd: 119,5 cm  ---  Vikt: 24,1 kg
 
 Frida tyckte det var ljuuuust idag, så hon tog på sig solbrillorna som låg i bilen.
De var stora, de var ute och gick med henne. Hon såg ut som en fluga, haha!
 
Efteråt köpte vi Furuviks-årskort, gjorde lite ärenden på stan och käkade mjukglass. Ikväll har vi käkat grillat, och jag råkade sova middag en timme sådär bara. Inte likt mig, men välbehövligt!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0