Natti natt min skatt

Förskoleövernattningen hade (som väntat) varit en succé.
 
Frida hade dock somnat bland de sista och vaknat bland de första, och var liiiite trött efteråt igår kväll. Vi växlade ned; skippade hennes balett, käkade tidigt framför TV:n och kvällade sedan den lilla pinglan direkt. Jag skulle nämligen på förskolerådsmöte kl 18.30, och sambon skulle olja altanen. Hm. Jag tänkte att jag testar att natta Frida INNAN mötet helt enkelt, det kan hon kanske behöva. Går det så går det.
 
Hon lade sig i sängen klockan 18.10
Klockan 18.12 sov hon redan djupt.
 
Klockan sju på morgonen väckte sambon henne.
Sedan somnade hon om, tills jag väckte henne igen.
 
Liiiite trött, som sagt. Rekordmässigt, skulle man kunna kalla det.

Ikväll däremot hamnade vi lite normalsent igen efter att ha betat av ett bollywoodpass, en sväng till Stortorget (för att kolla in utställningen på Förskolans dag, med förskolornas båtar som de pysslat och knåpat med), middag samt en välbehövlig dusch för svettiga tränarmamman och det lortiga utelek-vår-barnet.
 
 Fridas avdelnings båt, med tema från boken "Grodan hittar en vän"
 
Imorgon är det freeedag. Efterlängtat! Fast jobbmässigt kunde veckan gärna få innehålla dubbelt så många dagar just nu - då kanske jag skulle kunna hamna i fas. Men eftersom det ändå inte går, är det bara att ge upp, bryta ihop och komma igen, haha.
 
Ha en härlig fredag och en bra helg!
 
/Jenny
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0