Lördag hela veckan

I förrgår fick jag en kort stund för mig att det var lördag. Igår var jag övertygad om att det var lördag, tills jag kom på att det ju bara var fredag. Eftersom jag trott att det varit lördag ett par dar redan och haft en mycket stillsam, välbehövlig hemmadag idag, var jag säker på att det var söndag idag - men nej, det var ju bara lördag!
 
Den här typen av dagvillhet kan man ju bara älska. Mer ledighetsmys till folket!
 
(Jag är väl medveten att jag har det bra, och sänder en tacksam tanke till vårdpersonal, brandmän, poliser, butiksbiträden, snöröjare, tidningsbud, flygvärdinnor, taxichaufförer och andra helgarbetande yrken för att landet rullar vidare när vi kontorsråttor hasar runt i mysbrallor.)
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0