Där gick starten

Ni vet en sådan där eländig måndagsmorgon? En sådan där barnet tjorvar, du är förkyld, tiden rinner iväg, tidningen inte har kommit, juiceglaset spills ut, du sölar tandkräm på nya rena tröjan och det är omöjligt att hitta mobilladdaren? Där låset på cykeln eller bilen frusit, du glömt packa barnets badkläder, laxresterna från igår luktar apa i soppåsen och du blir försenad till skola och jobb?
 
En sådan morgon hade inte jag. Alls.
 
Jag är förvisso förkyld, och extra morgonmosig. Men istället för att jag dessutom skulle jäkta till Fridas skola med blött hår och andan i halsen, tog sambon det. (Tack!) Jag fick liksom i present att torka håret i lugn och ro, hinna dra på mig ett halsband, skrapa frosten av cykelsadeln och hojja iväg i egen takt.
 
Solen lyste och det var kallt, frostigt och galet vackert ute. Istället för att ila till jobbet så fort det gick, valde jag att kliva av och dra cykeln vissa bitar. Jag såg mig omkring, gick en liten omväg, njöt av morgonljuset i de gula trädtopparna och den vackra vita frosten på röda löv. Jag tog fram kameran och stannade upp i nuet. Såg detaljerna.
 
Bra start! Med hjärtat fullt av natur kommer man harmonisk till jobbet.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kanske var det bara för att jag lyssnade på Värvet med Ernst Kirchsteiger igår, som jag var så själsnära på morgonkvisten?
 
Ha en bra vecka!
 
/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin Rolén Nordstrand

Vilka fina höstbilder du har tagit!

Svar: Tack snälla Karin!
Jenny

2013-10-28 @ 11:50:18
URL: http://www.karinrolennordstrand.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0