Regnet det bara faller ned

Idag har det drippdroppat större delen av dagen. Nån sväng där på eftermiddagen trodde jag att det skulle klarna upp och jag skulle få ta mig torr hem, men nu är det blankt och blött ute igen. Well well, nu får det räcka för idag, så jag tar väl helt sonika och cyklar hem i regnet då.Jag är ju inte gord av socker.

Det här gråvädret ger liksom den första riktiga höstfeelingen. Första höstregndagarna får mig alltid att längta efter filt, tända ljus, varm choklad och soffmys med film eller en schysst bok! Jag har fortfarande trekvartsbrallor och är jacka-lös, men de flesta andra kör långbrallat och långärmat och hela kittet nu. Snart dags för mysiga halsdukar och sparkar i färgsprakande lövhögar. Lovely.

Myslängtan alltså. Kanske nåt TV-serieavsnitt på play? Eller lite bokläsning med Frida? Vi får väl se vad jag kan åtstadkomma. Just nu tycks vi få vara förhållandevis nöjda om jag kan hålla mig på gott humör när jag kommer hem... (All work and no play makes Jenny quite an irritable girl.) Men självinsikt är ett steg på vägen till bättring, i alla fall.

Ta hand om er och varandra därute och ha en bra kväll!

/Jenny



Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0