Välkommen fredagskväll!

Efter en rätt intensiv dag (hej supportpass heeela dagen, inkl. en förmiddag som gästspelande IT-supportvikarie utan tillräcklig kunskap och behörighet, med första rasten klockan 13.15) är det äntligen helg. Så enormt skönt!
 
Igår trodde jag nästan att jag skulle vara sjuk idag. Låg i soffan med kofta, dubbla halsdukar, filt, ullstrumpor och vetevärmare på tårna - men frös ändå och var iskall om näsan. Och jag fryser ju nästan aldrig annars. Men än så länge är jag inte febrig eller så jätteskrotig, mest bara trött och lite snuvig med huvudvärk. Värre kan man ha det.
 
Nu har jag klappat igen butiken och ska åka ned på stan för att köpa ny brandvarnare. Jag råkade förstöra nån liten grunka i våran ena brandvarnare när jag skulle byta batterier härom dagen, och utan kan man ju inte vara. Frida är hos en klasskompis och fredagsmyser, så jag försöker passa på att styra upp några ärenden under tiden tänkte jag.
 
Jag ser fram emot att hoppa ut i det fluffiga vinterlandskapet - det har singlat ned stillsamma, mjuka, vackra flingor hela dagen. Äntligen lite ljus och mildhet ute!
 
 
I helgen ska jag försöka vila en del, så slipper kanske den där smygande förkylningen bryta ut? Men inte kan man slå sig ned i soffan och bli kvar där precis... Dels drar barndansen igång för Frida, dels pågår skridskoskolan ännu. Och jag MÅSTE försöka hinna och orka "jula av", det har inte blivit av ännu hemma hos oss. Tomtarna känns ruskigt otajmade sedan länge så de vill jag bara få undan, men ljusen kommer jag att sakna. Det är så mysigt med alla stjärnor och ljusslingor!
 
Låter man granen stå tillräckligt länge, växer det ut extra pynt. Kolla skotten!
(Den barrar ordentligt, men har samtidigt blivit ljusgrönt fluffig!)
 
Trevlig helg på er!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0