Halta Lotta

Min fot gör fortfarande rejält ont, så nåt promenerande blev det inte igår och inte idag heller för den delen. Orutinerat! Men igår tog jag mig i alla fall en cykeltur, alltid något. Även små steg åt rätt håll räknas.
 
 
Idag däremot, då var det inte läge för nån cykeltur minsann. Inte för tanter som inte cyklar på vintern i alla fall. Imorse när vi vaknade var det nämligen alldeles vitt vitt vitt ute igen! Det hade överraskande nog kommit ganska mycket snö över natten.
 
Många vuxna hade gissningsvis en ganska trött och motsträvig inställning till dagens väder, men då är det en fördel att leva med barn. Frida studsade rekordsnabbt upp ur sängen när jag sa att det snöat:
- Hurraaaa! Vad härligt! Då ska jag ha min overall och leka ute på rasten, vad KUL! Jihoo!
 
Jojo. Tänk om fler av oss kunde ha samma ljuvliga inställning på mornarna, det vore ju underbart. Gullprick!
 
/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0